Saturday, 11 June 2011

have Faith

assalamualaikum semua (:
entry kali ni macam menginsafkan sikit, oh takk banyak meninsafkan sebenarnya. moga perkongsian ini menjadi peringatan buat kita semua.
salam takziah buat family kawanku, AMIR ZAINAL RASHID yg menghembuskan nafas terakhirnya about a week ago. AL-FATIHAH

banyak feedback drpd rakan-rakan MAJESTIC LEGACY

''Salam, Amir dah kmbali ke rahmatullah pada pukul 9.45 pg td. mari kita doakan agar rohnya diletakkan di tempat orang2 yg beriman yg dikasihi..amin.. Jenazhnya akan dibawa ke rumahnya di Salak Tinggi Sepang''

''Rmai org yg ckp terkejut, tak sangka..tp percayalah...apa yg berlaku ad hikmahnya..Tuhan lebih menyayangi Amir..Yang pulang pergi usahlah dirintih..doakan saja dikurnia sejahtera..apalah diratap dgn tangis keharuan..
leraikan hiba pujuklah hatimu..pemergiannya iktibar buat kita..
selepas ni, SEMUA org akan menyusuli Amir, cuma bila,dimana dan macam mana? wallhua'lam.. jd yok kite mmbuat prsiapan yg trbaik.. smoge kite berada dlm husnul khatimah (baik di pengakhirannya)..''

''bukak page kelas kt majalah skolah,ade gmbr amir..sedih gile kot.x sngke cepat je amir tinggalkan kite :( ''

''tolong maafkan segala silap salah die . :') bagi die pergi degan tenang.''

''kawan ke, musuh ke, aku ingat amir zr sampai bila2''

dan macam-macam lg :(

sesungguhnya Allah tu maha kuasa terhadap semua makhluknya. "ajal dan maut tu semua dah pun ditakdirkan''
betul kan? sooo kita yg masih hidup ni hanya mampu mendoakan yg terbaik untuk arwah. masa kita meninggalkan dunia ni pun tak tahu bila. mungkin hari ni, esok, lusa, tulat. tp yg penting semua sudah ditulis di Luh Mahfuz.
zikrulmaut - ingat akan kematian. percayalah bahawa kita pun akan menghadap pencipta yg Maha Esa.
jd tingkatkan lah amalan kita bersama-sama ye.
sedikit tarbiyyah dalam blog ni. harapnye berguna buat anda sekalian.
peringatan buat diriku yg khilaf ini, dan juga orang lain.
sekian, takde gelak-gelak entry kali ni :(
k bai 

2 comments:

  1. Salam, terima kasih kerana mengingati Muhammad Amir. Doakan semoga dia diletakkan bersama-sama dengan orang yang beriman...Amin.

    ReplyDelete
  2. Insyaallah. sama-sama kita berdoa :)

    ReplyDelete