Friday 6 May 2011

DEBATE

okay, at this particular moment I do really miss my debate team.

1) Norfatin Farhanah Mudzir ( PRIME MINISTER )
2) ME ( ASST. PRIME MINISTER )
3) Nur Maizura ( 3rd MINISTER )
4) Muadzzam Abdullah 
5) all my juniors 

haishh, bilalah kita boleh debat sama-sama lagi kan kawan-kawan. em starting from form 5, baru aku nak serious dalam debat ni. hm memang lah dgn nak kejar SPM nye lagi time tu, patutlaa result aku tak seberapa. HAHAHA. ehh tak tak. aku tak salah kan sesapa pun. aku pun tak pernah menyesal sbb aku memang dari dulu lagi simpan hasrat nak masuk debat, kumpul sijil kbgsaan banyak-banyak. hahaha. BTW we shared A LOT in this team. semua rahsia, gossip-gossip. RINDUNYEEEE ngn korg HUHUHU. I admit, joining this team telah banyak menambahkan ilmu pengetahuan aku, isu isu semasa n banyak lagi. memang aku rasa macam dah jadi TIMB. PM betul sbb banyak pasal Malaysia ni aku tau. tapi time tuu jelaah. HAHA. sekarang ni tktau laaa. then bila sambung balaja kt matriks, takde pun debat. memang aku pun berazam nak tebus balik kesilapn aku time SPM, which is why aku tak kesah pun dekat matriks ni tkde debat. bagus jugak sebenarnya. I can totally focus on my study. walaupun byk main2 je. HAHA. tp bila masuk U nanti, aku semestinya akan smbung balik debat-debat ni.

kat sini aku betul-betul nak ucapkan TERIMA KASIH SANGAT-SANGAT kepada senior dan sesapa saje yang banyak sgt membantu aku improve skill aku dalam debate especially the team members. memang awal-awal dulu aku selalu sgt tergagap-gagap. ERRR ERR tu memang dah biasa dulu-dulu HAHAHA. tp alhamdulillah aku boleh laa atasi lama-kelamaan. pengalaman yang byk membantu sbnarnya. kalau nak ingat balik, my 1st tournament adalah UIA interschool Debate championship. perrgghhh memang cuak laa aku time tu. dengan tak prepare nye sbb a week before, aku pergi NILAM. huhu. tp main redah je laaa. langsung tak dapat best speaker HAHAHA padan muka aku. tp lepas tu pergi HKSBP zon tgh, haaaa time ni baru lah merasa title best speaker tu. time lawan KUSESS ngn INTERGOMB kalau tak silap. tp kalah lawan SSP. pstu bila sambung HKSBP Kbgsaan, mmg greatest moment sbb kitorg dapat pergi sampai SEMI-FINAL. waaaah serious rasa macam mimpi time tuu. lawan team semua yang hebat-hebat. INTEP.SASER.SEMSAH.SEPINTAR.MCKK.SMAPK. last last kalah dgn SMAPK:musuh ketat haha. tp memang best lah. time ni pun aku dpt dua kali best speaker. huhu. sambung lg dgn tournament UKM. pun best jugak. tp time ni kalah dgn SSP dgn margin sikit gilaaaa : 1.00 ( kalau tak silap ). haishh takpela, yang penting pengalaman yg kita dpt tu.

SEMASHUR VS SEMSAH

SEMASHUR VS INTEP

DINNER KAT PICC

SEMASHUR VS SASER (terasa kitorg sgt kecik, nsebaik menang )

taen , mai , ME : kat INTERGOMB
err maaf lah ye, tak byk sangat simpan gambar dulu-dulu. ni sikit je yang ada. huhu. btw, ENGLISH DEBATE TEAM pun AWESOME. miss u guys too.

1) Nur Najwa Mat Asri
2) Megat Adlan Sufri
3) Alang Ariff Asyraf
4) Fatihah Hazry
5) Hanis 

THANK YOU cikgu-cikgu sekalian. yg banyak bg tunjuk ajar kat kitorg semua. semestinya PN AISHAH OTHMAN,PN RAJA ASMAH,TCHER SALMIAHANI <3 

alright, tu jelah dulu. dah cukup banyak ni. HAHA thank you guys for reading. hope you enjoy my blurbs (:

No comments:

Post a Comment