Sunday 8 May 2011

pasar malam = night market

"masa kecik kecik dulu aku slalu gi pasar malam kat dgn umah tiap-tiap hari ahad. bole jalan kaki je pun. dulu mesti beli CD pirate. aktiviti wajib HAHA. tp aku cam dah meninggalkan rutin ni bila start masuk sekolah menengah. yela dah masuk asrama. memang jarang balik umah. sama la jugak bila aku gi masuk matriks. okay, kali ni aku nak cite sikit pengalaman pegi pasar malam setelah sekian lama aku tak menjejakkan kaki ke sana HAHAHA".
semalam ( ahad : 08 MEI ) aku telah berjaya sampai ke pasar malam jenaris semenjak aku habis matriks ni HAHA. bila aku sampai je sana, guess what. I felt like I'm a complete stranger there. rasa macam seorang manusia pun tak kenal aku. tp sebenarnya ramai je muka-muka org yang aku ingat2 lupa kat situ. mungkin bdk2 skolah rendah dulu. tp muka semua dah lain laa sekarang. diorg pun tak kenal aku kut. ok, what to do? aku ikut je mak aku gi pasar malam ni. first destination : gerai yg menjual TUDUNG. yelaa pegi ikut mak. memang tu jela yang dibeleknya dulu. haha. BORINGGG kut so I've made some observation on people around me until I reached my own conclusion. funny thing to do when you're facing this kind of situation. and I must tell you, it was interesting. BELIEVE ME! macam-macam orang aku tengok kat pasar malam ni. these are some of my observation :

1) STRANGERS
okay. what i really meant here is actually the OUTSIDERS. endon.nepal.bangla.filipino.etc. adoi pening kepala bila tengok diorg ni. seriously. 1st thing, mereka pelik. in what way? the way they communicate ( obviously ) and the way they socialize among them. holding hands : dengan sesama lelaki. freaking WEIRDOS! maaf ye bangla-bangla sekalian. hopefully korg tak baca my blog. memang takkan pun HAHAHA. this is the worst part which I cursed them the most : they're sooooo smelly. please put on your deodorant okay! even nak pergi pasar malam jee. lagi satu, diorg ni memang kecoh. HAVOC tahap gaban. whenever they accidentally bumped into their friends there, boraknye macam nak bg semua org dengar. YA ALLAH. ampunilah dosa-dosaku kerana mengutuk mereka ni. hmmm. okay, before I forget. they are total PERVERT. this is the truth. apa yg aku tgk, setiap kali perempuan lawa2 yg pakai seksi2, even perempuan tak lawa pun; mata diorang ni memang tak berkelip dan mengukirkan senyuman yg penuh bermakna. sooo, berhati-hati ye anda semua. kang ada yg ikut korg balik umah.haha. conclusion : avoid them. pegi balik negara asal! HAHAHA.




2) ATTIRE
talking about this, PASAR MALAM je pun. tak payah la nak ber-grooming sangat. macam nak pegi PAVI plak. rimas duh aku tengok. ada yang make-up tebal2 siap pakai high hills lagi tuuuu. adoi tak paham laa aku. sapa jela yang nak tengok kan. banyak endon2 je pun kat pasar malam tu. tp ada pulak yg pakai selekeh yaa amat. ni pun satu lg jenis. kalau ye pun, pakai laa elok sikit. nampak sangat macam nak pegi berkebun. haishh. conclusion : put on appropriate attire. wherever you are.



3) COUPLE
ni yang paling best sebenarnya. banyak couple2 skrg yg interested nak dating kat PASAR MALAM. barulaa aku tau. HAHA. pegi pasar malam pegang2 tangan, peluk pinggang, hmm banyak lg laa. boleh fikir sendiri kan. adui tolong laa igt sikit. public kut. ramai family, budak2 yg dtg kat pasar malam tuu. agak-agak laa kalau ye pun nak berdating. yang pelik : kat pasar malam. pegi pilih tempat lain. yang kelakarnye, ade couple ni, diorg pegi pasar malam beli ice blended je. jalan berkepit-kepit. pastu balik. what's the point? ntahlaa. gi tanya diorg. conclusion : please take your date to more strategic places!



em i think it should be enough for observations I've made. macam luahan perasaan pulak kan. HAHAHA takpelaa. at least I have my own point of view about some people because I loved to criticize hehe. BTW, yesterday I've tried 'air kelapa laut'. aku igt singgit je. rupanya dua ringgit. em bole tahan laa rasanya sbb mmg tak penah rasa pun sblum ni. and thanks to my mom yg membeli durian n char kuey teow for me. memang dah lama tak rasa. sedap sedapppp. 

ni buah kelapa nye sahaja.

duriann perghh


okay dah dah. sorry for too much criticizing here HEHE. yang terasa tu jgn amik hati yee. this is just an opinion from my deepest heart. cewah HAHA. k guys. till now then. thanks for reading (:

No comments:

Post a Comment