Wednesday 4 May 2011

INT E R VIE W

alright, this time i would like to share some of my experience during interview USM kt kubang kerian arituu HUHU.

okayy, SABTU.mmg penat gilaaa pergi KELANTAN. a whole longggg journey from kajang. aku duduk dalam kereta belah seat paling belakang. mmg sakit la bontot i tell you HAHAHA. pergi sana with my parents skali ngn SHAH OZAIR sbb dy ikut aku skali gi interview. but his interview was on saturday n i was on sunday. bertolak dari rumah seawal jam 5 pg (if i'm not mistaken). ALHAMDULILLAH bole bangun awal pulak huhu. walaupun sblum tu SHAH OZAIR dtg pkul 2 pg kat umah aku, kitorg sempat lg layan movie sblum tido. hahaha terbaik lah kann. okay, kitorg pegi behenti solat , breakfast semua bagai kat kuantan. mengantuk bebb. tp smbung tido dlm kereta. malangnya, my dad drive laju gilaaa, nak pulak ikut jalan lama. memang susah la aku nak tido sbb jalan GUA MUSANG TU mmg lurussssss sgt. aduhaiiii saboooo jela. hahaha. yelaaa sbb nak rushing sikit for shah's interview on that evening.

smpai je sana almost 1.45 pm, shah siyes menggelabah nak pegi cari toilet. tuka baju semua bagai HAHA. yelaaa interview pkul 2 pulak. tp nasibaek lah sempat. lepas dy selamat masuk interview, aku pun chow laa gi makannnn hehe. ALL THE BEST SHAH OZAIR ! petang tu dy balik sendiri naik flight huhu. sy nak jgk naik flight sbnarnye :(

then, AHAD! aku bangun awal pg kut. haha. tp malam before interview tu, i did a lot of research about dentistry. yelaaa kan, abah tnye : gigi manusia ada brpe batang? and guess what, i don't even knowwww how many of it. ohhmyy camne laaa nak jd dentist camni kan HEHEHE. tu lah yg kene gi wat research pasal gigi manusia. FYI, gigi manusia ada 36 batang tau.(yg normal) .tp as for gigi susu budak budak, ada 20 batang sbnarnye. WAAAAH now i realized that, banyaknye gigi aku yg patah time kecik2 dulu kan HAHAHA. seriously that was too much. sakit kut cabut gigi. 

ehemm ok back to the story, aku pun pegi laa kat INSTITUT PERGIGIAN seawal pkul 8. interview lg stngah jam je pun. aku breakfast sikit je. itu pun sandwich n dutch lady milk mmg lapaa lah kan. em smpai je masuk kat hall diorg, aku nampak ramai gilaaaaa CINA CINA yg mmenuhi hall tu. adui mana laa melayu ni kan. n surprisingly aku jumpa la jugak bdk2 KMNS kat situ. but it's tooo bad laaa. CHINESE. KONG je yg aku kenal time tu. sbb satu kuliah ngn dy. anyway, aku masuk ikut group B n there were 3 sessions of it. first skali my group kena buat skill "WIRE BENDING". em this one also a part of the interview actually sbb diorg nak tgk kte punya skill tangan. siyes sakit tangan aku nak melentur wire yg tebal tu duh. tp nasibaik laaa tak kena ulang buat balik semula. HAHA. tp before tu, aku sempat la berkenalan dgn bdk malay dlm group aku. itu pun just ada 2 org je lelaki melayu. adui and the most LUCKY part is that : diorg KELANTANESE. mmg laa kan. bila diorg dah start kecek kecek, aku pun mndgr dgn penuh perhatian tanpa mngucapkan apa apa. HAHAHA. alright, second part of the interview pasal kitorg kne jawab soalan lebih kurang macam MUNSYI TEST tuu. bohhhhsaaaann. 30 minit diberi. alahai 10 minit je aku jawab pun hahaha. tp tkpelaaa jawab jee. ok, the last part baru laa interview. tp mmg sungguh menguji tahap kesabaran akuuuuuu. sumpah lama kena tunggu dalam bilik mesyuarat yg ber-air cond.sejuk. 2 kali aku pegi toilet HAHA. lg menyakitkan hati bila perut dah mula berbunyi : LAPARRRR tp aku gagahkan jua demi interview ni. cewaahh bole wat drama. em bagai jatuh ditimpa tangga, nama aku tak kena panggil2 smpai laaa diorg announce behenti berehat pkul 1.30. aduhai. tp aku cam lega sikit laa sbb mmg perut pun tengah lapar. so pegi laa makan. 

ok. cerita pasal lunch tengahari tu, actually aku tkde geng nak pegi makan. yelaaa, bdk2 laki yg kelantan tu dah balik abis interview. mmg sedeh la aku. tp nasibaik ade sorg mamat cina ni teman aku. dgn kwn dy.. nama dy ni CHEW. nice meeting him. dy budak KMS. ok la jugak dpt member ngn dy. tp kena speaking lah all the time, kemain lg aku HAHAHA. tp tkpelaa. at least de jgk peluang aku nak speaking ngn org sblum msuk interview tuu. em kitorg pegi masuk balik berkumpul dlm pkul 2.00. at last nama aku dipanggil haha. sungguh mencuakkan. tp aku just pretend to be cool je. huhu. n bila masuk kat bilik interview tu, aku nampak 2 org prof ni. perempuan melayu. FUHHHH aku cam lega sikit laa. em syukur ALHAMDUILLAH semuanya berjalan dgn lancar. actually dlm interview tu ada 3 part. satu dalam BM. satu dlm BI. n lagi satu DWIBAHASA. em, ni yg aku nak kongsi sikit.tp cam byk je kan.haha tkpelah. diorg ade bg satu situation : "anda dalam perjalanan ingin masuk ke dalam lapangan terbang utk pergi mnghadiri sesuatu upacara yg penting. tiba tiba, ada seorang individu kemalangan di tepi jalan dan berada dalam keadaan kritikal. apa pandangan anda terhadap situasi tersebut?"
okay. 1stly, mmg la kte la kena tolong kan. even kau ni sejahat mana pun, OF COURSE dalam interview kena buat2 baik. HAHAHA. aku pun jwb la kne tlg dy sbb nyawa dy lagi penting drpd apa yg aku nak buat pd masa tuu. cewaaah yo yo jela aku ni kan. hahaha. tp syukur sgt2 sbb semuanya okay. nasibaik aku tak tergagap gagap. special appreciation to my old time debate experiences HUHU. sesungguhnya, it tought me a lot and develop my communication skills. huhu. 

alright guys. till now then. maaf laah sbb blurbs ni byk sgttt HEHE (:

No comments:

Post a Comment