Tuesday 31 May 2011

sagittarius



tetiba hari ni aku terfikir pasal zodiac plak. aku tahu orang ramai yg mengatakan bahawa sign ni semua hanyalah myths semata-mata. but then, aku cam nak tengok jugak apa yg diramalkan oleh mereka-mereka ni. HAHAHA. tp jangan sesekali percaya ngn benda-benda ni semua. sekadar nak tahu okay la kut. kalau tetiba ada yg sama tu, anggap jela sebagai satu kebetulan :D

menurut Mr. Horoscope :


''Awak seorang yang suka bergaul, suka hidup yang baik dan berpoya. awak adalah insan yang paling romantik, awak menarik, mudah suka bergaul dengan seorang yang suka kepada hiburan dan berjalan ke tempat tempat yang menawan. awak mungkin berkerja dalam bidang undang -undang , agama atau politik . Tubuh badan agak tinggi , tubuh agak langsing dan menarik semasa muda tetapi semakin berisi semakin tua. Muka panjang, dahi agak tinggi tapi sempit, hidung awak agak mancung dan ketika suka hidung itu menjadi kembang. Gigi awak besar. Dari segi berpakaian , awak suka memakai pakaian yang kasual. awak lelaki yang agak boros , dan jika tidak berhati-hati , mungkin terlibat dalam perjudian. awak suka jika dapat berteman dengan wanita dan mudah pula jatuh hati .Tapi awak tidak suka terikat dalam masa yang panjang. Ramai lelaki berbintang sagitarius yang kahwin lebih dari satu atau lelaki yang menyimpan wanita lain''.

haaaaa! dah dengar penjelasan encik horoskop tentang aku? lawakkkk duhh! meh aku bagi conclusion sendiri :

1. SUKA BERGAUL, HIDUP YANG BAIK & BERPOYA.

yesss, i admit memang aku suka bergaul. but it depends on situation. kalau tetiba je kau nak bergaul tak tentu pasal, tak tau malu ke? chetttt HAHAHA.
yessss, semua org nak a better life. and of course lah aku nak jugak. sapa yg nak hidup takde arah tuju kan?
then, BERPOYA. apakah? tak paham perkataan ni. no need further explaination. HAHA.

2. ROMANTIK DAN MENARIK.

romantik : yesss if I'm really into someone.
menarik : ntah. saya menawan ! ( ujian Munsyi ) HAHAHA :D

3. SUKA KPD HIBURAN & BERJALAN KE TEMPAT MENAWAN.

yesss saya adalah seorang individu yg suka kepada hiburan. best treatment kalau nak hilangkan stress. lagi-lagi time belajar. haha.
dan sapa plak yg tak suka jalan-jalan kat tempat best2 kan? memang idaman aku pun nak travel tempat2 best dalam dunia ni. kalau umur panjang. amin.

4. KERJA : LAW, POLITICS & AGAMA.

okay, aku memang minat law initially. tp, bila dah belajar hayat, takkan nak jd lawyer plak kan? soo, lupakan hasrat & cita-cita sekolah rendah utk menjadi lawyer. HAHA.
POLITICS ! hate it. bukan sebab taknak fully involve in politics. but politics in Malaysia byk sgt konspirasi & kontroversi sampai malas nak layan. yeah. I'm telling you the truth. bila debat pun, tajuk politik laa yg paling aku menyampah. better to be neutral and follow the flow. tp bila sampai satu tahap, I will definitely have my own stand for politics. I'm pretty sure bout that. HAHA.
AGAMA? nak jd ustaz tak cukup qualification laa. so better takpayah. masih banyak lagi kesilapan diri yg perlu aku perbetulkan. HAHA.

5. TINGGI

tidakkkk saya agak rendah. bagus sedar diri, HAHAHA :D

6. LANGSING & MENARIK MASA MUDA TETAPI BERISI BILA DAH TUA.

satu je aku nak cakap : they can't predict our future and what we would like in 20 years ahead -.-
sekarang mungkin langsing dan menarik, HAHAHA. tp bila dah tua? ntah. wallahualam.

7. BOROS & BERJUDI.

aku tak boleh nak describe samada aku boros ke tak. sbb belum ada kewangan yg kukuh lg. I mean, aku belum kerja and belum pernah merasa betul2 erti penat lelah org yg cari duit atas usaha diri sendiri. even aku pernah kerja lpas spm dulu, aku rasa it'll be a total different when you're already grown up as a man. sooo, setakat ni masih lg uncertain. tp kalau ada duit tuuu, sgt senang jugak nak abis. yelaa sbb parents yg bg kan. adakah itu petanda aku ni boros? OH TIDAK

BERJUDI? noooooo lah. tak pernah seumur hidup aku berjudi. not that desperate. banyak lg cara lain nak cari duit. cari dgn cara yg halal. tak cium bau syurga nnti. huh.

8. EASY TO FALL IN LOVE & SIMPAN PEREMPUAN.

no, I'm not. I am a loyal person. and which is why I am not easily falling in love into somebody. I mean, officially.
kahwin banyak? semuanya takdir. trying to avoid it. 
simpan perempuan : ohh tak takkkk. jgn risau ye perempuan-perempuan di luar sana. cehhhh HAHAHA.

..............................

haaaa dah dah. tu je laa conclusion yg aku buat utk pakcik horocsope ni. sesuka hati dia je nak describe org kan? haha. pape pun, ada yg betul, ada yg tak. anggap jela bila kita baca horoscope ni, sekadar nak buat refleksi diri. takpayah nak percaya bulat2. melainkan kamu adalah seorang yg lurus bendul ! HAHA.

k guys. till now then. thank you for reading. kali ni panjang pulak aku membebel. haha. k bai (:



No comments:

Post a Comment